Reising

På TAM Airlines fra Sâo Paulo til Frankfurt

Hola! Mens dette innlegget publiserer seg selv (wow, forhåndsinnstilling av blogginnlegg er rimelig smart!) sitter jeg på et gigantisk fly (med 10 seter på hver rad, fra A til J, tenk det) et elle...

Du ser rar ut under vann

Slik kan man se ut hvis man er under vann med kroppen og holder en hånd over vann med iPhonen og tar bilder av seg selv. Jeg har litt mye fritid her i Brasil (og sykt deilig er dét), og har tilbrag...

Buggytur fra Redhina til Pipa - del 2

Som jeg sa sist, kom vi til en ferje som tok oss over et lite sund, slik at vi sparte ca tre timer med kjøring. Rimelig greit for meg! Vannet der var så latterlig fint og blått. Elsker Atlanterhave...

Buggytur fra Redhina til Pipa - del 1

Fredag morgen klokka 09 blei vi henta i PDS av Edson, verdens beste buggysjåfør. Han dukket opp i den gule buggyen sin, og tok oss med sørover i Brasil, helt til vi endte opp på stranda i Pipa. På...

Hverdag - brasiledition

Siden jeg skal være her i tre uker, er det hverdagene det er flest av her nede. Hvor bra passer det meg? Rett og slett meget dritbra. Har jeg forresten nevnt at det jeg våkner til hver morgen er de...

Buggytur i Natal

Er det én ting som er gøy, så er det buggytur i sanddynene i Natal! Shit pokker, det er gøy, det! Litt livsfarlig samtidig, men det overleves. Er som en laang berg- og dalbane som varer i flere tim...

Natal - ferie i Brasil

Akkurat nå befinner jeg meg omtrent sju grader sør for ekvator - nærmere bestemt Natal i Brasil. Her det sommer når det er vinter i Norge, og det er helt utrolig fantastisk å leve i 30 grader noen ...

Spainz2013

Crew taking it to the max levelz, again.

Prekestolen - 604 moh

På lørdag gikk jeg, mamma og pappa opp til Prekestolen i Rogaland! Norges største turistattraksjon er dermed endelig besøkt, og det var en veldig fin tur! Litt generell fakta om turen:- Toppen, el...

Stavanger/Sola

På fredag var jeg en liten tur på sørvestlandet igjen. Denne gangen fikk jeg med meg Sola-stranda og sverdene i stein, som jeg gikk glipp av sist. Veldig kjekt med egen bil og lokalkjent guide! Je...

Gaustatoppen, 1883 moh

På mandag gikk jeg til Gaustatoppen. Litt generell info om fjellet og turen: - I følge Den Norske Turistforeningen er det den 3. mest populære toppturen i Norge.- Toppen ligger 1883 meter over hav...

Soloferietur

Etter at det ble slutt med kjæresten har jeg funnet ut at jeg må bli flinkere til å nyte å være i eget selskap. For det kan være en utfordring når man har vært i et forhold de siste seks årene. Men...

Reiselyst og reiseplaner

Jeg har alltid vært veldig glad i å reise, sannsynligvis fordi vi aldri gjorde det da jeg var liten, så jeg lengtet og drømte etter varme steder, rare steder, og nye mennesker og morsomme dyr. Jeg ...

En søndag utenom det vanlige i Athen

Det blei dårlig med blogging den siste dagen i Athen, gitt. Men jeg er endelig i mål med bildene jeg ville ha ut, så her kommer en liten bildeserie fra søndagen! Dette er fra den kuleste butikken ...

Det beste funnet i Athen

Det beste funnet som ble gjort i Athen, var det fantastiske forstørrelsesglasset jeg fant til 15 euro i nabobygningen til hotellet vårt. Åh, jeg er så forelsket! Vil helst ha den med OVERALT! Om d...

Sightseeing i Athen

I dag har vært en eneste lang sightseeing, og fornøyd er jeg med det! Har vært rundt omkring i Athen, og brukt det supre opplegget med hop on/off-opplegget som finnes i de fleste storbyer i Europa:...

11.11.11 i Athen

Reisedagen startet grytidlig på Røa, med litt ekstra venting på flybussekspressen som kom over ti minutter etter den egentlig skulle vært der. Jeg benyttet tiden til å høre på et helt nytt band (fo...

Dag 4, Berlin

Turens siste dag var lagt opp til at vi kunne gjøre hva vi ville, og jeg, Simen og Malene valgte å besøke Zoologisk hage. Vi tok dermed turen til Berlin Zoo grytidlig på morgenen (kl 09:30). Her ti...

Dag 3, Berlin

Da var den nestsiste dagen på studietur fullført, og nå er det bare i morgen igjen. I dag har vi vært på tre ulike gallerier og museer, hvorav to var fotoutstillinger på gigantiske gallerier. Den ...

Dag 2, Berlin

Her kommer et helt tilfeldig utvalg av bilder fra dagens opphold i Berlin, en by jeg har fått skikkelig sansen for de to siste dagene. I dag har vi vært på en del forskjellige utstillinger, hvorav ...

Livstegn fra Berlin

Første dag i Berlin er overstått, og den har vært veldig bra til nå! Flyturen med Norwegian var veldig grei, ble avsluttet av en krangel mellom sidemannen min og en superirriterende og frekk dame,...

Vegetarisk frokost

Ok, jeg spiste den beste frokosten på lenge i København på søndag. Det var en liten søt vegetarisk kafe, som var helt stappfull av tilsynelatende hyggelige mennesker, som alle hadde bordene fulle a...

En kjapp oppdatering fra København

Gode, gamle: Hotel Jørgensen, like høy standard som alltid. Tilbake på "chili mili" <3 Det har vært en spesiell tur, på godt og vondt. Eller egentlig mest godt, ettersom det kjedelige o...

Dyrebilder fra Gambia

Skilpadde fra reptilparken i Sør-Gambia. En slange fra reptilparken i Sør-Gambia. En søt geit vi traff. En mini-slange, helt ufarlig og veldig vanlig i Gambia. Vi holdt en av de små sla...

Ekte Senegalsk safari

I januar 2008 dro jeg til Afrikas vestkyst, nærmere bestemt Gambia og Senegal. Jeg bestilte en chartertur, men deltok ikke på noen av de turene man kunne kjøpe via selskapet. I stedet ble jeg ve...

Vakre Isle of Man

Jeg var en tur på Isle of Man i påskeferien, og her er noen av bildene fra turen. Et fantastisk feriested, perfekt for avslapping og kos, med innslag av gåturer, hyggelige mennesker og damp- og ele...

Tur til Finland

På onsdag dro jeg innover til Oslo, hvor jeg overnattet hos ei vennine og kjæresten. Det var en koselig kveld fyllt med skravling, gitar og vafler!Jeg dro til Finland torsdag morgen, og møtte Einar...